De Zeeverkenners zijn een enthousiaste groep jongens en meisjes van 11 tot 15 jaar die zich vooral bezighouden met wateractiviteiten. Wij zeilen, roeien, wrikken en zwemmen zoveel we kunnen! Je kan ons dus vooral op, rond en in het water vinden. In de winter gaan onze boten het water uit. De zeeverkenners leren dan dat een boot onderhouden meer is dan een beetje schoonmaken en wat verven. Verder doen wij in de winter een landprogramma. Wij bouwen dan bijvoorbeeld een toren door alleen houten palen en touwen te gebruiken, we lopen een hike (een soort speurtocht) en we houden ons bezig met het behalen van zeildiploma’s.

Scouting betekent natuurlijk ook heel kampjes maken en meedoen met wedstrijden. Ieder jaar nemen we deel aan de Regionale Scouting Wedstrijden (Paroba) in het Amsterdamse bos.  In het najaar doen we mee met de Zwemwedstrijden in Amstelveen en met de Roei- Zeil- en Wrikwedstrijden op de Bosbaan. De afgelopen jaren hebben wij als groep daar veel prijzen mee gewonnen!

Als hoogtepunt hebben we iedere zomer hét zomerkamp. Dan gaan we een week weg met de boten ergens in Nederland om dan een week lang lol te hebben.

We draaien iedere zaterdag opkomst.

In de zomer is dat van 13.00 tot 17.00 uur.

In de winter is dat van 13.00 tot 16.00 uur.

zeeverkenners